Kata-Kata Semangat - MOHD DAHARUDIN HAJI DAUD

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Saturday, December 14, 2013

Kata-Kata Semangat



    1. Kejayaan tidak datang dari kemampuan fizikal atau otak, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah. 

    2. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan. 

    3. Berusahalah walaupun ianya pahit untuk ditelan demi sebuah kejayaan. Ingatlah! sesiapa yang tak pernah merasai kepahitan tak dapat mengenal erti kemanisan. 

    4. Orang yang gagal sentiasa menganggap ujian itu batu penghalang bagi dirinya tetapi orang yang berjaya akan menganggap ujian itu sebagai batu loncatan untuk menempah kejayaan. 

    5. Jika kamu ingin terus berjaya, jangan hanya memandang ke anak tangga tetapi belajarlah untuk menaiki anak tangga tersebut. Kejayaan pasti akan kamu kecapi. 

    6. Cara mendapat kek kejayaan. Mula-mula masukkan usaha dan kesabaran, pukul semangat hingga kental, gaul hingga keluar doa, campurkan keimanan, tanggungjawab dan akhlak mulia. Masukkan adunan dalam mangkuk timbang rasa. Hiasi dengan senyuman dan bakar dengan tenaga yang ada. 

    7. Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik. 

    8. Success seems to be connected with action. Successful people keep moving. They make mistakes, but they don’t quit to be the best.. 

    9. Kejayaan yang semanis madu itu lahirnya dari usaha sepahit hempedu.

    10. Kejayaan tidak lahir secara kebetulan tetapi lahir melalui matlamat yang jelas, perancangan yang matang, usaha yang keras, keyakinan dan kegigihan penuh kejujuran dan kesabaran. 

    Disediakan Oleh : Mohd Daharudin bin Haji Daud

    No comments:

    Post a Comment

    Post Bottom Ad