Carta Kumpulan C : TM Piala Malaysia 2017 - MOHD DAHARUDIN HAJI DAUD

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Wednesday, July 19, 2017

Carta Kumpulan C : TM Piala Malaysia 2017

Juara bertahan TM Piala Malaysia 2016 dan juara Piala FA 2017, Kedah ditempatkan di dalam Kumpulan C bersama-sama pasukan Kelantan, Melaka United dan UITM FC.


Perlawanan Pertama :




2 gol terhasil dalam perlawanan pertama, melalui Sandro Mendonca di minit ke 29 dan Baddrol Bakhtiar di minit ke 64. 3 mata pertama buat skuad hijaukuning selepas menewaskan Melaka United SA dengan jaringan 2-0 dalam Kumpulan C TM Piala Malaysia 2017.


Perlawanan Kedua :


5 gol terhasil dalam perlawanan kedua dengan keputusan penuh Kedah FA menewaskan tuan rumah UiTM FC 5-0. Gol Kedah dijaringkan oleh Syafiq, Liridon, Ken Ilso, Sandro dan gol sendiri pemain UiTM FC Faiz Bandong.

Ifwat juga beraksi cemerlang dengan menggagalkan beberapa cubaan penyerang UiTM FC dan juga membantu pertahanan membuka ruang semasa bertahan. Ketangkasan dan bijak membaca permainan memastikan Kedah FA meneruskan rentak tanpa bolos.



Perlawanan Ketiga :



Keputusan penuh bagi aksi ke-3 kumpulan C TM Piala Malaysia malam ini. Kedah FA masih di tangga teratas Kumpulan C, hanya dibezakan melalui perbezaan gol walaupun berkongsi 6 mata dengan Kelantan FA dan Melaka United SA.

1 comment:

  1. Pada perlawanan ketiga dalam Kumpulan C TM Piala Malaysia 2017 telah menyaksikan perlawanan antara Kelantan FA menentang Kedah FA yang berkesudahan, Kedah FA tewas 1-3 kepada Kelantan FA.

    ReplyDelete

Post Bottom Ad